Lehrstuhl für Englische Literatur und Kultur
Abschlussarbeiten

Abschlussarbeiten

(Stand Sommersemester 2018)

Andresen, Svenja, “Leaving is (not) the only answer. Themes of Emigration in Tom Murphy’s Plays” (BA/ES)

Andresen, Svenja, "Ratlos oder gut beraten? Studienberatungen an Universitäten: Deutschland, Großbritannien und USA im Vergleich" (MA/ES)

Angleys, Maïte, Aesthetics of the Extreme – Red Bull Gives Wings to Brand Tribalism (BA/ICBS)

Apelt, Lynn, "The Stigmatisation of Migrants in the United Kingdom Independence Party's Brexit Campaign: Illustrated by Means of the Established Outsider Figuration by Norbert Elias" (BA/ICBS)

Arentzen, Martina, "Entwicklung eines optimierten Modells für internationales Standortmarketing aus interkultureller Sicht: Darstellung am Modellfall bayerischer Marketingaktivitäten in der indischen Software-Industrie" (DKW)

Artner, Christina, „Chancen und Risiken der Markenerweiterung: Ein Vergleich zwischen klassischen Konsumgütern und Luxusprodukten“ (DKW)

Aufdemkamp, Katrin, "The Representation of Australian Identity in e-travel websites" (DKW)

Bachmann, Nadine, "Die Vermenschlichung einer Marke durch die Verdinglichung des Testimonials, dargestellt am Beispiel Rimmel und Kate Moss" (MA/ICBS)

Bäcker, Katrin, "Winning Recognition Abroad": Die britische auswärtige Kulturpolitik und ihre Umsetzung durch den British Council in Deutschland" (DKW)

Bähne, Katharina, "The Male and the Other: Gendered Royal Identities in Shakespeare and Marlowe" (DKW)

Bauer, Lydia, "'English Identity Crisis' - im Spiegel der Romane von Leslie Thomas, Salman Rushdie und Julian Barnes"
(LA/Gym)

Bauer, Mathias, "Constructing Identity and Alterity in Colonial and Post-Colonial Narrative: Joseph Conrad's Heart of Darkness and Chinua Achebe's Things Fall Apart" (LA/Gym)

Baumgartner, Edith, "The Changing Role of Women from the 1950s through the 21st Century in American TV Shows" (MAG)

Baumgartner, Elisabeth, "Lancelot Capability Brown and his Gardening Principles at Burton Constable" (BA/ES)

Becker, Ute, "The Development of Alcoholic Beverages in British Television Sitcoms under the Blair Administration, 1997-2006” (MAG)

Berges, Tina, "Concealment – Eine Untersuchung zur Bewahrung von Geheimnissen: Erläuterung und Verdeutlichung anhand der Geheimgesellschaften der "Freimaurer" und "Skull and Bones" (MAG)

Bieber, Heike, "William Wallace - Braveheart: Die Bedeutung eines Volkshelden für schottische Kultur und Identität" (DKW)


Billinger, Laura, "Der neue König Artus: Eine Figurenanalyse des Prince Arthur aus der BBCSerie Merlin" (BA/Spute)

Bischoff, Selina, "City Branding and its Impact on City Tourism: The Example of Belfast" (BA/ICBS)

Blaschke, Sonja, "Internetpiraten und Schwarzbrenner: Eine vergleichende Studie zur Musikpiraterie in Deutschland und Großbritannien" (DKW)

Bohatschek, Katrin, "Großbritannien - Insel im Euromeer: Eine Analyse der britischen Währungspolitik unter besonderer Berücksichtigung britischer Mentalität" (DKW)

Böhm, Anne-Kathrin, "The Troubles through the Looking-Glass: Theatre as an Alternative Method for Conflict Resolution in Brian Friel's Translations" (MA/ICBS)

Böhm, Carina, "In Between Authenticity and Universal Storytelling: Visualising Maori Culture in Niki Caro's Whale Rider" (BA/ICBS)

Böhm, Sabine, "Die Darstellung des Luftkrieges über Deutschland in ausgewählten Werken der englischsprachigen Literatur" (LA/Gym)

Bohatschek, Katrin, „Großbritannien - Insel im Euromeer: Eine Analyse der britischen Währungspolitik unter besonderer Berücksichtigung britischer Mentalität“ (DKW)

Booker, Nikolaus, "Industrial Cultural Heritage – England's Interpretation of the Industrial Past" (LA/Gym)

Bornmann, Astrid, "Die romantische Naturbetrachtung in Lyrical Ballads (1798) von William Wordsworth und S. T. Coleridge" (LA/Gym)

Bott, Ines, "Reconciliation: Australia’s Challenge – From Extermination to Assimilation to Reconciliation" (BA/ICBS)

Brauer, Manuela, "Feminity and Space in the English Women's Novel of the Twentieth Century: A Woman's Perspective of the Home-and-Work Divide in Fiction" (MAG)

Brendel, Laura, "The Female Gaze in Outlander" (BA/ICBS)

Brunner, Claudia, “Die Architektur Londons zwischen Tradition und Moderne: Ein Ausdruck von Britishness? (DKW)

Brunner, Daniela, „König Artus - vom keltischen Mythos zum Idealkönig im frühen mittelhochdeutschen Roman (MAG)

Burkert, Katrina, “ ‘I will not Reason & Compare: my business is to create’. Los’s Metapoetic Features in William Blake’s Jerusalem. The Emanation of the Giant Albion“ (MAG)

Czichon, Miriam, “Erfolgreiche Public Relations? Analyse und Bewertung der neuen PR-Strategie der Royal Family nach der Imagekrise im Jahr 1997” (BA/ICBS)

Daraban, Stephanie, "Feigned and Actual Madness: The Difference between Hamlet and Ophelia" (LA/Gym)

Debl, Tamara, “The Development of the Figure Urizen in William Blake’s The Four Zoas“ (LA/Gym)

Denkl, Werner, "Die Verstoßung Falstaffs" (LA/Gym)

Dimitrova, Rayna, "Immigration under the Governance of New Labour: The New Immigration Legislation and the Situation of Immigrants in British Society" (BA/ES)

Dinessen, Katharina, “Till we've made our isle a nation free and grand – Irischer Nationalismus, 1782-1937: Motive, Kräfte, Strategien” (MAG)


Dinter, Alexandra, "Die Londoner Docklands - ein gescheiterter Planungsversuch" (DKW)

Dirnberger, Herbert, "An Analysis of Dramatis Personae in Shakespeare's Comedies: A Midsummer Night's Dream, As You Like It and Twelfth Night"
(LA/Gym)

Dirrheimer, Franziska, "Beyond Culture-Specific Marketing: Insights into New Advertising Strategies with a Focus on Anglo-German Campaigning by MINI" (BA/ICBS)

Döpper, Annemarie, "Betwixt and Between: The Problems of Identity and Acculturation Strategy Choices of British-born Bangladeshis in London's East End to First Generation Bangladeshi Immigrants" (MAG)

Dollrieß, Anja, "Adaptationen im internationalen Fernsehformathandel: Ein Vergleich von TV-Shows in Großbritannien und Deutschland" (DKW)

Drescher, Jasmin, “Revealing the Ambiguities: Evolution, Progress and Social Change in Victorian Utopian Fiction” (DKW)

Düxmann, Kathrin, "Home-grown terrorism: Die zunehmende Radikalisierung britischer Muslime.
Eine Analyse anhand von Geert Hofstedes Kulturdimensionen" (BA/ES)

Ebner, Christine, „Die Darstellung von Gut und Böse in den Abenteuerromanen von Leon Garfield“ (MAG)

Egger, Angelika, „Material Shakespeare. Marketing a Cultural Icon in Contemporary London“ (DKW)

Eglseder, Cornelia, "Family Feuds in William Shakespeare's Romeo and Juliet: The Significance of the Enmity Between the Houses of Capulet and Montague" (LA/Gym)

Eidam, Annika, „British Documentary Films: A Comparison of Style and Technique“ (MAG)

Elender, Gerhard, „Traditionelle und innovative Elemente der comedy of manners: Eine Analyse von Noel Cowards Hay Fever, Private Lives, Design for Living“ (LA/Gym)

Engl, Silvia, “Die Special Relationship” (MAG)

Elitez, Attila, "Robert the Bruce - Vergangenheit und Zukunft Schottlands" (DKW)

Erdl, Sara, "Meaning of Spaces – Spaces of Meaning in Emily Brontës Wuthering Heights" (LA/Gym)

Euringer, Helene, "The Impact of the Irish Television Channel TG4 on the Irish Language and its Speakers" (BA/ICBS)

Eysell, Amelie, „Corporate Social Responsibility und Mode: Nachhaltigkeit in der Textil- und Bekleidungsindustrie“ (DKW)

Felkel, Doris, "Die organisatorische Gestaltung des Internationalen Personalmanagements: ein Vergleich zwischen der BMW Group und Hewlett Packard" (DKW)

Fetke, Jennifer, "Bierfest, Birkenstocks and Beach Towels: German Stereotypes in Contemporary British Culture" (BA/ES)

Feuerstein, Amelie, "'Ich kam nach England': Alfred Kerr im britischen Exil" (DKW)

Findeis, Eva, "Zeit, dass sich was dreht!": Das britische Deutschlandbild vor und nach der Fußball-WM 2006“ (DKW)

Finkenzeller, Verena, "Country-of-Origin Strategies and Effects on the Customer: A Comparative Analysis of the German and British Automotive Brands Volkswagen and MINI (BA/ICBS)

Fischbach, Christina, "Traveling Back in Time: Film Tourism in Scotland Using the Example of Outlander (2014-)" (BA/ICBS)

Fischbach, Theresa, "Brexit and the Northern Ireland Question – The Controversies about the Irish-Irish Border as Reflected in the Positions of Sinn Féin and the Democratic Unionist Party" (BA/ES)

Fischer, Katja geb. Riedl, "(Dis-)Playing Gender: Gender Roles and Relations in Shakespeare's Venus and Adonis" (LA/Gym)

Flurl, Johanna, „New Labour’s Educational Reforms 1997-2007: A Report with Special Emphasis on Changes at Sixth-Form Colleges as Institutions of Further Education“ (LA/Gym)

Forster, Janina, "Bigger on the Inside: British National Identity in the BBC's Regenerated Cult Series Doctor Who (2005)" (MA/ICBS)

Fraczek, Agnieszka, „Kultur in der Werbung: Deutsche und britische Automobilwerbespots im Vergleich” (MA/ICBS)

Fransen, Claudia, "Burberry: Communicating Brand Identity Successfully? An Analysis of Marketing Communications in Consideration of Luxury Brand Identity" (BA/ES)

Frei, Sven, „God will be my judge“: Tony Blairs Reden zur Irakfrage“ (MAG)

Freund, Franziska, „Volunteering heute: Die Bedeutung von Lokalismus, Klassen und Gender vor dem Hintergrund gesellschaftlichen Wandels – dargestellt am Beispiel Manchesters“ (DKW)

Friemel, Nicola, „Der Gasteig München – Strategische Optionen für ein Kulturzentrum im Wandel“ (DKW)

Frühauf, Jenny, „The Queen of Pop: Religion, Politik und Gender in Madonnas Musikvideos im Kontext der Massenkommunikation“ (DKW)

Gehring, Hanna, "Satanic Mills in Pleasant Lands: Blake's Ambivalent Relationship to England as Presented in Jerusalem" (MAG)

Gerhard, Lena, "I Hold the World but as the World" - A Theoretical Approach to New Historicism and its Practical Application to Shakespeare’s The Merchant of Venice (BA/ES)

Gerstenmaier, Carolin, „Global Feel – Local Touch: Kulturelle Differenzierung Am Beispiel des Bordproduktes der Deutschen Lufthansa AG“ (DKW)

Górak, Joanna, „Organische und anorganische Kontakte. Eine Untersuchung zu Verbindungen in D.H. Lawrences Roman Lady Chatterley´`s Lover“ (DKW)

Göb, Carina, "Die Bedeutung des Change Management und der Kommunikation im Organisationswandel: Dargestellt am Beispiel des IT Realignment Projekts der Flughafen Betreibergesellschaft ACSA (Airport Company South Africa)" (DKW)

Göggelmann, Lisa, "Burberry's Marketing Strategy and the Influence of Social Media on the Company's Position as a Luxury Brand" (BA/ICBS)

Görlitz, Melanie,  "'For where's the use of telling lies?' Koloniale Spannungen in Maria Edgeworths Castle Rackrent" (LA/Gym)

Görlitz, Sebastian, “The Beautiful and the Sublime in 18th- and 19th-Cen­tury English Gothic Revival Architecture“ (LA/Gym)

Gräbnitz, Şirin,"Spaces and the Ideational Creation of Space  in E. M. Forster's A Room with a View" (BA/ICBS)

Gräfenstein, Sylvia, "Frauenkonzeptionen in den Detektivromanen Agatha Christies" (La/Gym)

Greil, Stephanie, "Representing Britain: Die Tate Gallery London als ritueller Tempel der britischen Nation" (DKW)

Grell, Melanie, "Loving to hate the Germans" - Die Funktionalisierung des Deutschlandbildes in der britischen Presse nach 1989” (DKW)

Grimbs, Andrea, "Shakespeares drei große Narrenfiguren: Feste, Touchstone und Lears Narr im historisch-kulturellen Kontext" (LA/Gym)

Gründl, Gabriele, "Der Mythos des Lone Star State: die texanische Kultur und ihre touristische Vermarktung in Deutschland" (DKW)

Gschwandner, Stefanie, "British Heritage Industry: Does Consumption Shape British Identity?" (BA/ES)

Gumberger, Johanna, " "Märchenkönig" und "Prinzessin der Herzen" – Zwei royale Leben, ein mysteriöser Tod" (ES/BA)

Gußmann, Julia, "Tracking Mr Darcy: From Jane Austen and 19th-Century Aristocracy to Trashy Novels and Marketing Ploys" (DKW)

Hallen, Katrin, "Streamlining London: Administrative Probleme urbaner Planung und Entwicklung, 1986-2000" (DKW)

Hansen, Nele, „The Development of the Character of Tosker in Our Friends in the North against the Background of Economic Development“ (BA/ES)

Hartmann, Anja, „Unternehmenskultur in deutsch-britischen Mergers & Acquisitions“ (DKW)

Hasky, Pia-Theresa, "Jack shall have Jill" Gender Relations in A Midsummer Night's Dream“ (BA/ICBS)

Haubner, Christian, „Eire - Sprachpolitik und sozioökonomischer Wandel in der Republik Irland“ (DKW)

Hauer, Katharina, „Der Millennium Dome als Spiegel der zeitgenössischen britischen Politik und Gesellschaft“ (Kuwi)

Heckenberger, Paula, "Marketing the British Crown to Millennials: The Portrayal of Family Values on Instagram" (BA/ES)

Heilkenbrinker, Frances, "Medienwechsel - Untersuchungen zur Umsetzung der auktorialen Erzählsituation in Tony Richardsons Tom Jones (1963)" (LA/Gym)

Hein, Andrea, "Der weltweit größte Fußballverein Manchester United: Die Marke MU und ihr Kommunikationsmanagement“ (BA/ICBS)

Heizlsperger, Nicola, "It's not a car, it's a state of mind": The Position of Mini between Tradition and Innovation" (BA/ES)

Hildebrandt, Maximilian, "Healing Wholeness: Developments towards a Post-Postmodern U.S. Film“ (LA/Gym)

Hofinger, Alexandra, "Mini – a truly classless, gender-neutral and iconic car? Eine Untersuchung anhand ausgewählter Marketingmaßnahmen von 1959 bis 2006" (DKW)

Hofmann, Isabel, "Die Bedeutung von Symbolen im Stadtmarketing: Eine vergleichende Analyse von Stadtmarketingaktivitäten der Partnerstädte Edinburgh und München" (MA/ICBS)

Hofmeister, Frauke, „The Welshness of Cool Cymru: Cultural Identity of Welsh Popular Music“ (DKW)

Hollweck, Laurena, "The Empire Strikes Back: The Influence of British National Identity on the Brexit Referendum of 2016 Reflected in Party Campaigns" (BA/ES)

Horst, Ursula, "British Music Halls and their Influence on Contemporary Popular Culture" (BA/ES)

Humbert, Sandy, "Fashion Marketing and Women's Fashion in Contemporary Britain" (DKW)

Hüttinger, Melanie, "Is Jane Eyre a true Cinderella-Story? Strukturelle Analyse von Charlotte Brontës Jane Eyre hinsichtlich der Funktionalisierung von Märchenelementen" (BA/Spute)

Hutzler, Kathrin, “New Labour - Old Concepts? Die Einstellung Großbritanniens zur Europäischen Integration aus mentalitätstheoretischer Perspektive” (DKW)

Ibach, Viktoria, "The Brexit Referendum: Great Britain's Striving for Sovereignty" (BA/ICBS)

Ille, Stephanie, "Crisis PR in Ireland during the Financial Crisis: Development of the Crisis, Theories of PR and a Comparison of The Irish Times and Government Releases" (BA/ICBS)

Ivanova, Rumyana, “Great Britain in Europe but Without the Euro: British Commitment to the European Integration in Terms of Adopting the European Single Currency” (BA/ES)

Jacobi, Philip, "Roadkill. A Study of Contemporary British Road Novels" (MAG)

Jacobs, Lisa, "The Concept of Gender Performance and its Execution: An Analysis of Gender Act Displayed in The Hunger Games" (BA/ICBS)

Jodlbauer, Ulrike, "Die Frauengestalten bei Jane Austen zwischen Konvention und Emanzipation" (LA/Gym)

Jores, Anne, "Scoring a Nation's Destiny: A Comparative Study of the Film Music in Ryan's Daughter, Michael Collins and The Wind that Shakes the Barley (DKW)

Judmann, Clarissa, "The Relationship between Politics and the Media in the UK – An Analysis and Comparison of the Labour Media Campaigns for the 1997 and 2010 General Elections" (BA/ES)

Jurczyk, Maren, "Brand Communities: Der Einfluss von sozialen Netzwerken am Beispiel von Facebook auf das Konsumentenverhalten" (MA/ICBS)

Kaplan, Valerie, “The Dandy as Rebel: A Cultural and Historical Analysis of Dandyism in English Society" (DKW)

Kasel-Seibert, Lisa, "The Utilization of Animals by Humans with a Focus on Dogs and the Working Border Collie (BA/ICBS)

Kassler, Franziska, "Election 2.0: The Use of the Internet during the 2010 British General Elections" (BA/ES)

Kattau, Julia, “Geschichte, Gegenwart und Zukunft des öffentlich-rechtlichen Fernsehens: Ein Vergleich der Programmstrukturen von BBC und ZDF” (BA/ICBS)

Keller, Alexandra, „The Emerald Isle with a Cultural Landscape: Cultural Tourism in Ireland” (BA/ES)

Keller, Johanna, "Gender Stereotypes in British Advertising: Illustrated by Examples of Reaffirming and Deconstructing TV Commercials" (BA/ES)

Kettner, Lena, "Viel Lärm um Shakespeare: Die Renaissance des bayerischen Volkstheaters durch seine Shakespeare-Inszenierungen, dargestellt am Beispiel des Münchner Volkstheaters" (DKW)

Kempa, Juliane, “The Personality of a Hero: The Life of Henry V” (BA/ES)

Kick, Julia, "Managed Like a Brand: Analyzing Germany's Efforts in Skimming the Potential of Made in Germany" (BA/ICBS)

Kirk, Sabine, "Narration, Space and the Motif of Innocence in Philip Pullman's His Dark Materials" (LA Gym)

Klier, Martina, "Die "Marke" Großbritannien – Eine Analyse der Tourismuskampagne VisitBritain anhand markentheoretischer und kulturwissenschaftlicher Parameter" (BA/ICBS)

Knöchlein, Susanne, „Ethische Außenpolitik und Irakkrieg. Die britische Mentalität im Wandel“ (DKW)   

Köhne, Jasmin-Isabelle, "Electronic Commerce im Textilhandel: Eine Untersuchung der Marketingstrategien von Online-Shops" (DKW)

Köhler, Silvia, "Bavaria and Scotland: Ability and Desire to Achieve Independence" (BA/ES)

König, Dörte, "Your Case, Inspector: An Analysis of Series Detectives in Recent British Fiction by Women Authors" (DKW)

König, Konstantin, "Amerikanische Vorstellungen von Utopie von den Puritanern bis zu Edward Bellamys Looking Backward (1888)" (MAG)

Körffer, Julia, „Marketingstrategien und Erfolgsfaktoren im Multi-Channel-Retailing: Chancen – Risiken – Best Practices“ (DKW)

Kohl, Friederike, "Lost in Translation? Englische Belletristik auf dem deutschen Buchmarkt 1991-2006" (DKW)

Kreher, Lea, "Event Management: Analysing Fundamental Criteria for a Successful Event Using the Example of the Glastonbury Festival for Contemporary Performing Arts" (BA/ICBS)   

Kriglowitsch, Petra, "When the wall came down: Britische Pressereaktionen auf den Fall der Mauer" (DKW)

Kroner, Matthias, "The Notion of Concrete Universality in William Blake’s Jerusalem and The Four Zoas: Its Ontological, Social, Ethical and Political Implications. A Hegelian Reading” (LA/RS)

Krüger, Franziska, "Analyse und Vergleich von S. Rushdies Haroun and the Sea of Stories und T. Jones Nicobobinus" (LA/Gym)

Kujawa, Sarah, „Zauberer, Muggles, House-elves & Co.: Die Konfigurationsmuster der sozialen Gruppen und der daraus resultierende Wertekanon in den Harry-Potter Romanen“ (LA/Gym)

Kupke, Svenja, "Scenery of Film-Induced Tourism: Highclere Castle as Setting in Downton Abbey” (BA/ES)

Lackerbauer, Veronika „Poets on Screen“ (MA/ES)

Lämmle, Nicole, “Falling into Passion. An Analysis of Satan’s Descent in John Milton’s Paradise Lost, with Regard to Early Modern Conceptions of Passion and Animal Imagery“ (DKW)

Lang, Christina, “Die viktorianische Frau als Gothic character. Emanzipation oder Konformität?“ (MAG)

Lang, Franziska, “Leaving Ireland: Creating a Cultural Identity through Emigration Songs” (BA/SuT)

Lange, Anna-Maria, „Corporate Cultural Responsibility: Chancen und Risiken privatwirtschaftlicher Kulturförderung“ (BA/ICBS)

Langhuber, Michael, “Das Böse in William Goldings Lord of the Flies und Aldous Huxleys Island“ (LA/Gym)

Lawatsch, Verena, "Drei bedeutende europäische Opernhäuser und deren Marketinginstrumente zur Kundenbindung: Royal Opera House, Teatro alla Scala, Unter den Linden – Ein Vergleich“ (MA/ES)

Leichsenring, Stephanie, "Great Britain: A Prime Example of Multiculturalism in Labour Market and Society?" (MA/ICBS)

Lehner, Sarah, "Cultural Diplomacy: A Case Study of the BBC World Service" (BA/ES)

Leopold, Sabine, "Die Revolutionen in Landwirtschaft und Industrie im Spiegel der Literatur des 18. und 19. Jahrhunderts" (LA/Gym)

Li, Yuqi, "Nothing but Foreign Devils: Images of Britain in 20th Century Chinese Writing" (MAG)

Liebl, Sabine, "Whatever yeh say, blood's important: The Representation of the Magical Races in J. K. Rowling's Harry Potter Series" (LA/Gym)

Linbrunner, Bettina, "Portrayal of Nike+ as a Brand Community: An Analysis of Nike's Tribal Marketing Activities in the Social Web" (BA/ICBS)

Lietzmann, Nora, “To the Extreme Boundaries of Space’. On Postnation­alism in James Joyce’s Ulysses“ (DKW)

Löw, Katharina, "Burberry: Exploring Britishness in Marketing and Management" (BA/ES)

Löwe, Lydia, "Europäisierungstendenzen nationaler Kulturpolitik: Eine Faktorenanalyse am Beispiel der Kulturpolitik der Republik Irland" (MA/ICBS)

Lohmeier, Christine, "Broadcasting Scotland: Die BBC - eine britische Institution für die schottische Nation" (DKW)

Lorent-Hofbauer, Anna, „Das Natur-Kultur-Problem: Notwendigkeit, Darstellung und Auswirkungen naturwissenschaftlicher Erkenntnisse für die Kulturwissenschaft“ (DKW)

Lorenz, Carsten, "Deutschlandbilder in The Times 1938-39 und 1945-46: Der Wandel der Wahrnehmungen von Führung, Volk und Kultur" (DKW)

Lülsdorf, Laura, “Moneypulation: Der wirtschaftliche Aufstieg Englands in der Renaissance im Lichte des New Historicism” (DKW)

Lutter, Laura, “The Monarchy and the Media: The Power of the Media and the Role of Elizabeth II” (BA/ES)

Luttermann, Bentje, "Neuseeland zwischen Kultur und Kommerz: Eine kritische Betrachtung der neuseeländischen Identität im Zuge des nation branding und der Globalisierung" (BA/ICBS)

Lwowski, Amelie, "Marketing-Kommunikation im Luxusgütersegment Ein Vergleich der Marketing-Kommunikationsstrategien von Ralph Lauren und Burberry" (BA/ICBS)

Mahler, Angelika, “Nation Branding Australia: Advertising National Identity in the Global Tourism Campaign “There’s Nothing Like Australia” (MA/ICBS)

Malzer, Julia, "Serial monogamists, male strippers and tragic spinsters: Geschlechterrollen im britischen Kino der 1990er Jahre" (DKW)

Männer, Julia, "Romeo and Juliet from Stage to Screen: Comparing the Display of Characters in William Shakespeare's Dramatic Play and Baz Luhrmann's Hollywood Movie" (LA/RS)

Marten, Sina, "Vergleich des Messewesens in Deutschland, Großbritannien und den USA am Beispiel der Standorte Frankfurt am Main, London und New York" (DKW)

Matysiak, Magdalena, “Charles Dickens and His Treatment of Childhood“ (MAG)

Mayer, Marie, "Damien Hirst: a Paradigm of a Contemporary Sense of Art" (BA/ES)

Mayr, Stefanie "Die Beziehung zwischen Tony Blair und der britischen Öffentlichkeit während seiner Regierungszeit als Premierminister" (MAG)

Meinhardt, Silvia, “Interkulturelle Komunikation als Herausforderung für eine globalisierte Welt am Beispiel der Puma AG“ (DKW)

Mendyka, Michael, "For Immaterialism's a Serious Matter: A Critical Reception of George Berkeley's Immaterialism in the Golden Age of Irish Philosophy" (LA/Gym)

Michaelis, Julia, "Von Attlee bis Blair: eine Typologie britisher Premierminister seit dem Zweiten Weltkrieg - unter besonderer Berücksichtigung von Sir Winston Churchill, Margaret Thatcher, John Major und Tony Blair" (DKW)

Milisavljevic, Maria, "Post-modern Negotiations: Drama at the Royal Court Theatre and New Historicism" (MAG)

Mittermüller, Jennifer, "Essex Boy Loves Welsh Girl": A Cultural Relationship between the Welsh and the English in BBC's Sitcom Gavin and Stacey" (BA/ICBS)

Mühlbauer, Isabelle, „Bürgerliche Öffentlichkeit und kulturelle Identität: Modelle bürgerlicher Kultur im englischen Roman des 18. Jahrhunderts“ (MAG)

Müller, Sarina, "Opposing Europe? Euroscepticism in British Political Parties Today" (BA/ICBS)

Müller, Sarina, "Soft Power and Britain's Innovation-driven Economy: Attracting Entrepreneurs Post-Brexit" (MA/ICBS)

Münichsdorfer, Julia, "Fakt und Fiktion? Grenzlinien zwischen Autobiographie und Roman" (LA/Gym)

Nicolova, Veronica, "Die rechtliche Stellung der Frau im viktorianischen Zeitalter" (MAG)

Nückel, Julia, "A Century of Commemoration: Easter 1916 as Subject of Cultural Memory and its Importance for National Identity" (BA/ICBS)

Öller, Marion, " 'Losing My Religion': Charles Reding's Troubles with Anglicanism in John Henry Newman's Novel Loss and Gain" (BA/ES)

Ohle, Julius, "Legacy of the Great Famine: Memory Places in Ireland and their Contemporary Implications" (BA/ES)

Ortner, Magdalena, "War for Talents: Fachkräftemangel und die Attraktivität Deutschlands und Großbritanniens im Wettbewerb um hochqualifizierte Zuwanderer" (DKW)

Oswald, Raphaela, „Das Leben des künstlichen Menschen am Beispiel von Mary Wollstonecraft Shelleys Frankenstein“ (MAG)

Patzelt, Michael, "Customer Experience als Differenzierungsmerkmal im Mobilfunkmarkt – Optimierung der Kundenerfahrung am Beispiel von O2 LOOP“ (DKW)

Paul, Sabrina, „Reiseland Großbritannien: Image, Reiseformen,Vermarktung“ (MAG)

Pauli, Carolin, "The Influence of Post-War Immigration on British National Identity: Smethwick in the 1964 General Election" (BA/ES)

Pfeiffer, Marie-Claire, "Aston Martin: Automotive Values and the International Marketing of Englishness” (BA/ICBS)

Pfletschinger, Christian, "Francis F. Coppolas Spielfilm Apocalypse Now und J. Conrads Novelle Heart of Darkness: Vergleichende Analyse einer Literaturverfilmung unter besonderer Berücksichtigung des "Quest-Motivs"(DKW)

Pieck, Justus, “Sport and the British. The Role of Football in English Iden­tity“ (BA/ICBS)

Pierburg, Cecile, "Discovering England: Versions of England and Englishness in Domestic Travel Writing (Morton, Priestley, Orwell)" (DKW)

Podratzky, Elke, "'Zeit ist das, was man an der Uhr abliest'? Eine Analyse postmoderner Uhrenwerbung im Hinblick auf Werte und Zeitwahrnehmung" (BA/ICBS)

Podratzky, Elke, “A Study of Product Placements in Hollywood and Bollywood Film Productions of 2010” (MA/ICBS)

Ponschab, Katharina, "White Dominions and the British Colonial Legacy: New Zealand’s Search for an Independent Identity" (BA/ES)


Porsche, Natalie, "The 1,000 Faces of Hermione Granger: Analysis of a Character and its Development in Fan Fictions" (BA/ES)

Posdzich, Simone, "Paddy and Cathleen: The Representation of Gender Roles in the Writings of Roddy Doyle" (DKW)

Prahm, Anna, "Pakeha-Identität seit der 150-Jahr-Feier Neuseelands: Eine kulturwissenschaftliche Analyse" (DKW)

Prechtl, Birgit, "Celtic Identity in Galway Today" (DKW)

Pregler, Elena, "The Postmodern Condition and its Echoes in Contemporary Popular Music" (LA/Gym)

Preker, Svenja, "The Life of Young Bess – Determined by Rites of Passage? An Analysis of Arnold van Gennep's Theory of Rites of Passage Applied to Three Movies about Queen Elizabeth I" (BA/ICBS)

Preiser, Stephanie, "Zauberhaftes Kassenklingeln: Die Vermarktung von J. K. Rowlings Harry Potter - Eine Untersuchung der Wandlung eines literarischen Produkts zur gesellschaftlichen Einflußgröße" (DKW)


Probst, Violet, "Turning the Clyde: Urban Waterfront Regeneration in Glasgow” (BA/ES)


Pysall, Laura, "Die Symbiose von Politik- und Kunstsystem: Staatliche Theaterfinanzierung in Deutschland und Großbritannien – Ein Vergleich" (BA/ICBS)

Raab, Sylvia, "Late Victorianism: The Picture of Dorian Gray and the Aesthetics of Decay" (BA/ES)

Raabe, Stefanie, „Der Vertrieb deutscher CAD-Systeme in GB: Eine interkulturelle Herausforderung and das Marketing in der britischen Bau und Elektrobranche“ (DKW)

Rath, Julia, „Britische Europapolitik seit Margaret Thatcher im Spiegel von Karikaturen“ (DKW)

Ratschen, Elena, "Die Begegnung mit dem Schatten: Ein Versuch über die archetypische Grundstruktur und die psychologischen Implikationen der Ästhetik des Bösen in Harry Potter" (DKW)

Rauscher, Felix, "The Beginnings of Trade between Great Britain and China and its Forms Today Exemplified by the CBBC" (BA/ICBS)

Rauch, Daniel, "Das Individuum und der Staat: ein politischer Aspekt in Shakespeares Römerdramen"
(LA/Gym)

Reich, Susanne, “Today's Hero: Pretentious, Brutal, Caddish, Sadistic – and Sexy: Daniel Craig's Refreshed Interpretation of James Bond's Heroic Archetype in Interaction with Society” (BA/ES)

Reinel, Theresa, "Influences of National Identities on Current Political Affairs: The Brexit Referendum" (BA/ES)

Reitter, Caroline, “Traumatic Sites of Memory: Lily Brett Remembers the Holocaust” (BA/ES)

Rellensmann, Luise, “Tate Modern and New National Gallery Berlin: A Comparison of Two Museum Landmarks” (BA/ES)

Reutter, Kerstin, "Getanzter Text: Erkundungen zwischen Bewegung und Sprache am Beispiel des Balletts Edward II" (DKW)

Retzler, Bernd, „Human Resource Management in Großbritannien und Deutschland. Kulturelle Abhängigkeit von Managementtechniken im personalwirtschaftlichen Bereich“ (DKW)

Ried, Christiane, "Vom Booker Prize zu neun Oscars: Eine kritische Analyse der Filmadaptation des Romans The English Patient von Michael Ondaatje" (DKW)

Ries, Angelika, “Imperialism and Gender at the Turn of the 19th Century: F.H. Burnett’s Little Lord Fountleroy and The Secret Garden“ (LA/Gym)

Richter, Katharina, “Brand New: A Critical Analysis of the Innovative Changes in Ryanair’s Marketing Strategy” (BA/ICBS)

Rinke, Flora, "DestiNation Ireland: The Branding of the Republic of Ireland through the Website Ireland.com" (MA/ICBS)

Ritter, Caroline, "Adapting and Improving the International Career Website of the AUDI AG: An Intercultural Analysis of Educational Systems and Career Websites" (DKW)

Rock, Maria, "A Time to Make Friends – A Time to Rebrand Germany: Nation Branding untersucht am Beispiel deutscher Imagekampagnen in Großbritannien" (DKW)

Röck, Annette, “Text and Image in William Blake’s Jerusalem. The Emanation of the Giant Albion” (LA/Gym)

 
Rudolf, Lisa, "Yeats's Cathleen ni Houlihan and the Play's Impact on Ireland's War of Independence" (BA/ES)

Rühlemann, Kerstin, “The Edifice Complex: An Analysis of London's City Hall as a Symbolic Space of New Britain” (MA/ES)

Sauereßig, Daniel, "Inspire a Generation: City Branding in the Context of the London 2012 Olympic Summer Games" (MA/ICBS)

Schäfer, Katharina, “Social Capital in Contemporary Britain: Rise or Fall?”
(DKW)

Schammann, Hannes, „Unifying Spaces. Die Konstitution homogener Räume im Marketing“ (DKW)

Schanz, Claudia, „Das Spin Doctoring als politische Kommunikationsstrategie New Labours (1994-2005)“ (DKW)

Scharf, Wanda, “Entertaining with Kitsch? National Identity and Heritage as Leading Principle and Driving Force of Scottish Tourism: A Case Study of Dunvegan Castle” (BA/ES)

Scharl, Simone, "Kulturschock bei Auslandsentsendungen von Mitarbeitern. Eine Überprüfung theoretischer Modelle anhand praktischer Erfahrungen von Expatriates der Rohde & Schwarz GmbH & Co. KG" (DKW)

Schels, Katharina, "Examining the Potential of Edinburgh: An Analysis Based on Simon Anholt's City Brands Index (BA/Kuwi)

Schicker, Anina, "Created in Germany - Die Kultur- und Kreativwirtschaft in Deutschland" (BA/ES)

Schießl, Martina, "The Big House in Ireland Today: Ancestry, Architecture, Administration" (LA/Gym)

Schlagheck, Miriam, „Implementing Induction: Das Management Instrument als Antwort auf knapper werdende Personalressourcen in Großbritannien dargestellt am Beispiel von E.ON UK“ (DKW)

Schmid, Sofie, „Nation Branding: Eine Bestandsaufnahme in Österreich“ (BA/ICBS)

Schmidt, Annika, "'State Multiculturalism Has Failed' – Can Diversity Management be an Alternative to Britain's Former  Policy of Integration?" (BA/ICBS)

Schmidt, Björn, „Brand Communities für Unternehmen: Wirkung, Nutzen und Gestaltung anhand der Case Study Nike+“ (MA/ICBS)

Schmidt, Elke, “The Celtic Tiger Phenomenon: Economic and Social Change in Contemporary Ireland” (DKW)

Schmidt, Kerstin, "The Revival of the Scottish Language as an Example of a Nation-Building Process in Scotland" (BA/ES)
Rösel, Anke, "Preparing Students for Work: Responses of Irish Universities to Changing Labour Market Requirements" (DKW)

Schmidt, Stefanie, "Darstellung des Kindheitsbildes in der englischen Literatur zwischen 1850 und 1914: Eine Analyse der Werke Hard Times, Eric; or Little by Little und The Secret Garden aus reformpädagogischer Perspektive" (MAG)

Schoft, Helen, “Which Wales do you Travel to? The Interrelation between National Identity and Tourism in Wales” (DKW)

Schreier, Barbara, "A Woman’s World? Eine Untersuchung zur Rolle der Frau in der australischen Fernsehwerbung anhand ausgewählter TV Spots von den 1970er bis zu den 2000er Jahren" (DKW)

Schütz, Andrea, “Good Old Europe”: The Transatlantic Relations in Contemporary Cinema” (MA/ES)

Schul, Annika, "Differences United? The Depiction of Britishness at the Olympic Ceremony of the London 2012 Olympic Games" (BA/ES)

Schultes, Anne-Sophie, "Towards a New Hegemonic Masculinity in the 21st Century? Analysis of the Depiction of Masculinity in the Media" (BA/ES)

Schulze, Konrad, “Die Darstellung von Konsum im postmodernen briti­schen Drama anhand der Theorien von Jean Baudrillard und Colin Campbell“ (DKW)

Schulze, Daniel, "Lies, Nothing but Lies: The Lie and its Function in Contemporary Fiction by the Example of Zoe Heller's Notes on a Scandal and Yann Martel's Life of Pi’" (DKW)

Schuster, Jasmin, "The Image of Man – Masculinity in Diana Gabaldon's "Outlander": The Case of Jamie Fraser and Black Jack Randall" (BA/ES)
Shakespeare's Venus and Adonis" (LA/Gym)

Schwarz, Evelyne, "The Representation of Irish National Identity in Irish Tourism Marketing Campaigns of 2016" (BA/ICBS)

Seeger, Christiane, "An "Alliance of Values"? The Anglo-American 'Special Relationship' in the Global War on Terror’" (BA/ES)

Seel, Karin, "The Security Policy of Tony Blair in the Iraq Crisis 2002/03: A Parallel of the Characteristic British Strategic Culture?" (BA/ES)

Semineth, Renate, "Successful Email Marketing: A Comparison of the Retail and Banking Industries in Britain" (DKW)

Setz, Teresa, "The Negotiation of Social Positions and Gender in Shakespeare's Twelfth Night" (LA/Gym)

Setzer, Stefanie, "Femininity and Sexuality in Selected Victorian Novels" (LA/Gym)

Shechedrova, Kateryna, "Pomp and Pork: Jane Austen's Pride and Prejudice (1813) as Visually Reinvented by Joe Wright" (BA/ES) 34

Siegmann, Elena, "The Arts in Ireland – open for all to make or enjoy: Kulturpolitik und Kulturförderung in der Republik Irland" (DKW)

Singbartl, Katja, "Career Magazines as an Interface between Graduate Students and Companies: A Comparison between Germany and the UK" (MAG)

Sotirakou, Vasiliki, "Language or the Absence of It: The Role of Language in Intercultural Communication in Brian Friel's Translations" (BA/ES)  30

Spengruber, Alexander "The Post-'Celtic Tiger' Era – Prospects for Sustainable Economic Growth in Ireland" (DKW)

Spreitzer, Björn, “Britische Patienten in deutschen Krankenhäusern: Interkulturelle Kompetenz als Wettbewerbsvorteil im Heiltourismus” (DKW)

Spüler, Anke, “Zwischen "Gibraltar is ours" und "Gibralter Espanol": Britische und spanische Mentalitäten in der Diskussion um Gibraltar” (DKW)

Stadler, Angela, " "An Extra Taste of Bavaria": Regional Identity Promoted in International Advertising" (BA/ICBS)

Stefanski, Stefanie, „Online – Eine Chance für Printmagazine im Zeitalter von Digitalisierung und Medienkonvergenz?“ (DKW)

Steinbauer, Ina, „Gesellschaftliche Ausgrenzung, Gewalt und Begierde – Leitmotive der filmischen Inszenierungen von Das Phantom der Oper“ (MAG)

Stockner, Ramona, "The Perception of the Supernatural in the Renaissance and its Manifestation in Shakespeare's Works" (LA/Gym)

Strätz, Lisa, "Work/Life Integration – Programme zur Rekrutierung, Motivation und Bindung von Mitarbeitern am Beispiel der IBM Deutschland GmbH" (DKW)

Strauf, Verena, „The Idiom of Chairs: Regionale Stuhlvarietäten als nicht-sprachliche, identifikatorische Kommunikationsmittel“ (BA/ES)

Stuttfeld, Katharina, “Female Fashion and Moralism in 18th-Century Britain: Dress and Manners in Richardson and Hogarth” (BA/SuT)

Thar, Maximilian, "Winning is not everything" – An Analysis of English Football Clubs' Social Media Marketing (BA/ICBS)

Taube, Julia, "Stay Tuned! Eine vergleichende Analyse der Kundenbindung zweier Musikportale: Napster und iTunes" (BA/ICBS)

Toews, Waltraud, „Die Darstellung der englischen Königinnen Elizabeth I. und Victoria in ihren Porträts – eine Gegenüberstellung“ (MAG)

Trüper, Christoph, "Physical Flaws – Visible Vices: Social Inquiries into Physicality and Personality" (ES/BA)

Ulrich, Annika, „Aspekte der Akkulturation während der britischen Kolonialzeit in Malta” (MAG)

Unkel, Tanja, „It takes art to make a company great“: Unternehmerische Kulturförderung im britisch-deutschen Vergleich“ (DKW)

Urschel, Katrin, “Writing home or writing back? Identity Negotiations in Contemporary Irish-Canadian Literature” (DKW)

Vetter, Annerose, “Conspicuous Consumption and the Marketing of Luxury Brands” (DKW)

Vetter, Melanie, “Mad gunmen” and “A little cripple star”: Dimensions of Violence in Martin McDonagh’s The Aran Islands Trilogy” (BA/ES)

Vollmer, Sandra, "Nec tecum, nec sine te: Central Characters and their Relationship in Beckett's Endgame" (BA/ICBS)

Vollmer, Sandra, “The Concept of Liminality in Contemporary Art: An Approach to William Kentridge and His Visual Art” (MA/ICBS)

Wachinger, Agnes, "Scotland's Other National Drink: IRN-BRU in Scotland" (BA/ES)

Wagner, Sandra, "This is a timeless land, this land is our land: Die Landrechtsbewegung der australischen Ureinwohner" (DKW)

Waltl, Kathrin, "Marke Monarchie: Eine Analyse des britischen Königshauses als Corporate Brand" (MA/ICBS)

Wander, Susanne, „Irish Selves and British Others: Irish Attitudes towards the UK in the Study Through Irish Eyes as an Example of Othering” (BA/ES)

Weber, Kimberley, "Brand Ireland: National Strategies to Attract Foreign Investment (BA/ICBS)
Weger, Clarissa, „Scots wha hae und Mia san mia: Die kollektive Identität Schottlands und Bayerns im Vergleich“ (BA/ICBS)

Weidner, Jasmin, „Die Darstellung Sir Gawains in der Literatur und seine Rolle in der Christianisierung Britanniens“ (BA/ES)

Weindl, Katharina, „Emotional Publishing. Die Wirkung von emotionalisierten Inhalten in Kundenzeitschriften auf die Verbreitung der Markenkultur am Beispiel der deutschen und amerikanischen Ausgabe des BMW Magazins“ (DKW)

Weinzierl, Karin, "Sir Philip Blunden Bart.: An Artist’s Life Reflected through his Art" (DKW)

Welker, Ines, "Queen Elizabeth II as a Cultural Icon and Her Way of Self-Presentation in Different Settings" (BA/ES)

Wenninger, Klaus, "Die Konzeption der Detektivfigur in Sir Arthur Conan Doyles Sherlock-Holmes Erzählungen" (LA/Gym)

Wenzel, Julia, "Mentalities Reflected in Reality TV: A Comparison of Come Dine with Me and Das Perfekte Dinner" (BA/ICBS)

Weppler, Carolin, "Multicultural Project Work in the Software Industry: A Challenge for the New Economy" (DKW)

Wildfeuer, Beatrice, "The Construction of Northern Soul Identity in Northern England between 1968 and 1975" (BA/ICBS)          

Wilfer, Doris, "Kritik am Thatcherismus im zeitgenössischen britischen Drama"(DKW)

Will, Dorothea, "Writing the Nation: Manifestations of Cultural and National Identities in Scottish Ballads from the Romantic Age by Sir Walter Scott and James Hogg" (BA/ICBS)

Wrzecionoko, Klaudia, "The Development of Gender Roles in British TV Commercials" (BA/ES)

Xu, Maihui, “Chinoiserie: English Writers and the Vogue for Chinese Culture in the Eighteenth Century” (MAG)

Ziehm, Claudia, "Mensch - Mythos - Marketingobjekt: Bonnie Prince Charlie und die schottische Kultur heute" (DKW)

Zierhut, Carina, “Women in Disguise: The Phenomenon of Cross-Dressing in Shakespeare’s Mature Comedies As You Like It and Twelfth Night” (LA/Gym)

Zilkens, Julia, "Is it Love? – The Relaunch and Rebranding of the BMW MINI Brand"(BA/ICBS)

Zimmermann, Larissa, "Glasgow: From Industrial City to Successful City Brand" (MA/ICBS)

Zirke, Luise, "Female Figures in Sir Arthur Conan Doyle’s Sherlock Holmes Stories" (ES/BA)

Zwicklbauer, Caroline, "Jane Austen's Sense and Sensibility: Novel into Film" (LA/Gym)

 

 

Legende

DKW|= Diplomarbeit Kulturwirtschaft

BA/ICBS|= Bachelor Kulturwirtschaft / International Cultural and Business Studies

MA / ICBS|= Master Kulturwirtschaft / International Cultural and Business Studies

BA/ES|= Bachelor European Studies

MA/ES|= Master European Studies

BA/SuT|= Bachelor Sprach- und Textwissenschaft

MA/TuK|= Master Text- und Kultursemiotik

LA/Gym|= Lehramt Gymnasium

LA/RS|= Lehramt Realschule

MAG|= Magister